( فوايد قهوه ) آمریکایی ها روزانه 400 میلیون فنجان قهوه یا هر سال 146 میلیارد فنجان قهوه می نوشند. فواید قهوه و خواص قهوه بسیار زیاد است که چند مورد را بیان می کنیم . به نظر می رسد که این کار برای مواردی غیر از شروع صبح یا بیدار نگه داشتن ما در طول جلسات مفید باشد. بسیاری از تحقیقات اخیر نشان می دهد که قهوه دارای مزایای بالقوه سلامتی است.

فوايد قهوه

این نوشیدنی فوق العاده پیچیده حاوی بیش از 1000 ترکیب است که می تواند بدن را تحت تأثیر قرار دهد. کافـــــــــئین (محرک سیستم عصبی معروف به اثرات شناختی مثبت) و پلی فنول ها (آنتی اکسیدان هایی که می توانند به کندی یا جلوگیری از آسیب سلول ها کمک کنند) متداول ترین آنها هستند.

فواید قهوه ترک ، فواید اسپرسو

قهوه چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

اگرچه محققان همیشه دقیقاً نمی دانند که کدام یک از اجزای قهوه مسئول تولید نتایج مطالعات سلامتی آنها است ، شواهدی وجود دارد که نوشیدن قهوه به انجام موارد زیر کمک می کند:

سلامت کلی را بهبود ببخشید

تجزیه و تحلیل نزدیک به 220 مطالعه در مورد فوايد قهوه ، که در BMJ در سال 2017 منتشر شد ، نشان داد که نوشیدن قهوه ممکن است دارای مزایای کلی سلامتی بیشتری نسبت به افرادی باشند که قهوه نمی نوشند.

تجزیه و تحلیل نشان داد که در طول دوره مطالعه ، نوشیدنی های قهوه 17 درصد کمتر از هر علتی زود مرگ می کنند ، 19 درصد کمتر از بیماری قلبی می میرند و 18 درصد کمتر از کسانی که قهوه نمی نوشند ، می میرند.

محافظت در برابر دیابت نوع 2

یک مطالعه 2014 توسط محققان دانشگاه هاروارد و منتشر شده در Diabetologica نزدیک به 124،000 نفر را برای 16-20 سال ردیابی کرد.

کسانی که مصرف قهوه خود را بیش از یک فنجان در روز طی یک دوره چهار ساله افزایش دادند ، 11٪ کمتر در معرض دیابت نوع 2 بودند. کسانی که میزان مصرف خود را به یک فنجان در روز کاهش دادند ، 17٪ بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری بودند.

 

فوايد قهوه

علائم بیماری پارکینسون را کنترل کنید

تعدادی از مطالعات نشان داده اند که مصرف کافئین می تواند خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش دهد – و تحقیقات منتشر شده در سال 2012 در مجله آکادمی مغز و اعصاب آمریکا نشان داد که یک دوز کافئین روزانه معادل دو فنجان قهوه سیاه هشت اونس می تواند به کنترل حرکات غیر ارادی افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا شده اند. (باید تقریباً هشت فنجان چای سیاه بنوشید تا به همان میزان کافئین دریافت کنید). ( فوايد قهوه )

اسپرسو دبل با اسپرسو ریسترتو چه تفاوتی دارد؟

 

پیشرفت زوال عقل را کاهش دهید

در مطالعه ای که در سال 2012 در ژورنال بیماری آلزایمر منتشر شد ، محققان فلوریدا سطح کافئین خون را در بزرگسالان مسن با اختلالات شناختی خفیف آزمایش کردند که می تواند پیش درآمد زوال عقل شدید از جمله بیماری آلزایمر باشد.

وقتی محققان بعد از دو تا چهار سال افراد را مورد ارزیابی مجدد قرار دادند ، کسانی که مقدار خون آنها حاوی مقادیر کافئین معادل حدود سه فنجان قهوه بود ، در مقایسه با افرادی که کافئین کم مصرف کرده اند و یا به میزان کافی کافئین مصرف نکرده اند ، دچار زوال عقل کامل می شوند.

فواید و مضرات قهوه ، فواید قهوه سبز

فوايد قهوه از کبد محافظت کنید

چندین مطالعه منتشر شده در مجلات معتبر نشان داده است که نوشیدن قهوه اثرات مفیدی بر کبد دارد ، از جمله کاهش خطر مرگ ناشی از سیروز ، کاهش سطح آنزیم های مضر کبد و کاهش اسکارهای کبدی در افراد مبتلا به هپاتیت C. ( فوايد قهوه )

 

قهوه سلامت قلب را ارتقا دهید

در سال 2013 ، مجله اپیدمیولوژی و پیشگیری ، مروری بر مطالعات انجام شده در رابطه بین مصرف قهوه و بیماری های قلبی عروقی تجزیه و تحلیل کرد. داده های 36 مطالعه مختلف نشان داد که افرادی که روزانه سه تا پنج فنجان قهوه می نوشند در مقایسه با افرادی که قهوه یا بیش از 5 فنجان در روز نمی نوشند ، در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند.

گرچه دلیل آن مشخص نیست ، اما یک احتمال این است که قهوه به کنترل رگ های خونی در کنترل جریان خون و فشار خون کمک می کند.

فوايد قهوه

 

درخت قهوه " خواص مهم خاک برای پرورش قهوه " | مرجع تخصصى

 

فوايد قهوه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

مطالعه ای که اخیراً در ژورنال انستیتوی ملی سرطان منتشر شده است ، عادات نوشیدن قهوه بیش از 447000 نفر را در طی یک دوره 10 ساله بررسی کرده است. محققان دریافتند کسانی که هر روز چهار فنجان یا بیشتر فنجان قهوه کافئین می نوشند در مقایسه با افرادی که قهوه بدون کافئین یا بدون قهوه می نوشند 20 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار دارند. ( فوايد قهوه )

فوايد قهوهنکاتی برای نوشیدن قهوه

اگرچه او هرگز به اندازه تجویز دوز روزانه جاوا برای هیچ كدام از بیماران خود نرفته است ، اما او می گوید: “من قطعاً از بسیاری از تحقیقات كه قهوه تا حدی تأثیر مفیدی در محافظت در برابر مشكلات مانند سكته مغزی ، دیابت و قلب و عروق دارد ، آگاه هستم. ( فوايد قهوه )

اما برخی از هشدارها را ارائه می دهد:

یک یا دو فنجان قهوه در روز لذت ببرید ، اما از آن به عنوان جایگزین سایر رفتارهای سالم استفاده نکنید.
نوشیدنی خود را اصلاح نکنید.
روتشیلد می گوید: “به خاطر داشته باشید که این تحقیق بر روی فواید قهوه سیاه متمرکز است ، که ما هنوز در مورد آن یاد می گیریم.” وی گفت: “اما ما به طور قطع از آسیب های مربوط به چربی و قند که در بسیاری از قهوه ها می یابید ، مطلع هستیم. ( فوايد قهوه )

فوايد قهوه

فوايد قهوه

به عنوان مثال ، Starbucks Venti White Chocolate Mocha حاوی 580 کالری ، 22 گرم چربی ( 15 مورد اشباع شده ) و 75 گرم قند است. یک فنجان قهوه دم کرده ساده؟ 2 کالری ، بدون چربی و بدون کربوهیدرات.

اگر نمی توانید آن را سیاه بنوشید ، به مواد افزودنی کم کالری و کم چرب مانند شیر بدون چربی یا شیر بادام بچسبید.

قهوه فقط مخصوص بزرگسالان است

روتشیلد می گوید: “این درست نیست که قهوه مانع رشد کودکان می شود.” والدین علاقه داشتند آن را بگویند. با این حال ، دلایل خوبی وجود دارد که چرا کودکان نباید قهوه یا سایر نوشــــیدنی های کافئین دار (مانند نوشیدنی های کولا و انرژی زا) بنوشند.