قهوه بدون كافئين چیست و چگونه درست می شود؟

قهوه بدون كافئين به اسم مخفف دكاف شناخته مي شود .

این قهوه به نوعي است که حداقل 97٪ کافئین خود را ازدست داده است .روش های زیادی برای حذف کافئین از دانه های قهوه وجود دارد . بیشتر آنها شامل آب ، حلالهای آلی یا دی اکسید کربن هستند . دانه های قهوه در حلال شسته می شوند تا زمانی که کافئین از آن استخراج شود و پس از آن حلال خارج می شود

کافئین همچنین می تواند با کمک دی اکسید کربن یا فیلتر کربن از بین برود – روشی که تحت عنوان فرآیند آب سوئیس شناخته مي شود.

دانه ها قبل از پخته شدن و آسیاب شدن ، بدون کافئین هستند. ارزش غذایی قهوه بدون کافئین به جز محتوای کافئین ؛ باید تقریباً مشابه قهوه معمولی باشد . با این حال ، طعم و بو ممکن است کمی نرم شود و بسته به روش استفاده شده رنگ تغییر کند.

این می تواند قهوه بدون كافئين را برای کسانی که به طعم تلخ و بوی قهوه معمولی حساس هستند ، لذت بخش تر کند.

قهوه بدون كافئين

خلاصه اينكه دانه های قهـــــــــــوه در حلال ها شسته می شوند تا 97٪ محتوای کافئین قبل از بو دادن از بین برود. علاوه بر کافئین ، ارزش غذایی قهوه بدون كافـئين باید تقریباً با قهوه معمولی یکسان باشد.

با مراجعه به فروشـــــــــــــــــــگاه آنلاين espresso maker ميتوانيد مرغوب ترين و با كيفيت ترين قهوه هاي بدون كافئين را خريداري كنيد .

 

چه مقدار کافئین در قهوه بدون كافئين وجود دارد؟

قهوه بدون كافئين کاملاً بدون کافئین نیست . در واقع حاوی مقادیر مختلف کافئین است که معمولاً حدود 3 میلی گرم در هر فنجان است .

یک مطالعه نشان داد که هر 6 اونس (180 میلی لیتر) فنجان بدون کافئین حاوی 0-7 میلی گرم کافئین است . از طرف دیگر ، متوسط ​​فنجان قهوه معمولی حاوی حدود 70-140 میلی گرم کافئین است که به نوع قهوه ، روش تهیه و اندازه فنجان بستگی دارد .

بنابراین ، حتی اگر قهوه بدون كافئـين حاوی کافئین کامل نباشد ، مقدار کافئین معمولاً بسیار کم است .

 

قهوه بدون كافئين سرشار از آنتی اکسیدان است و حاوی مواد مغذی است

این در واقع بزرگترین منبع آنتی اکسیدان در رژیم غذایی غربی است . قهوه بدون كافئين معمولاً حاوی مقادیر مشابه آنتی اکسیدان قهوه معمـــــــــولی است ، اگرچه می تواند تا 15٪ کمتر باشد.

قهوه لانگو چیست ؟ " Lungo در مقابل اسپرسو: چه تفاوتی دارد؟ "

این اختلاف به احتمال زیاد به دلیل از دست دادن اندک آنتی اکسیدان ها در طی فرآیند کافئین زدايي ایجاد می شود . آنتی اکسیدان های اصلی قهوه معمولی و قهوه بدون كافئين اسیدهای هیدروسیانیک و پلی فنول ها هستند .

آنتی اکسیدان ها در خنثی سازی ترکیبات واکنشی به نام رادیکال های آزاد بسیار مؤثر هستند .

این ، آسیب اکسیداتیو را کاهش می دهد و می تواند از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، سرطان و دیابت نوع 2 جلوگیری کند .

کافئین علاوه بر آنتی اکسیدان ، حاوی مقادیر کمی از برخی مواد مغذی نیز هست . یک فنجان قهوه دم کرده بدون کافئین 2.4٪ از مقدار توصیه شده مصرف روزانه منیزیم ، 4.8٪ پتاسیم و 2.5٪ نیاسین یا ویتامین B3 را تأمین می کند .

به نظر نمی رسد این ماده مغذی زیادی باشد ، اما اگر روزانه 2-3 فنجان قهوه بنوشید ، مقادیر آن به سرعت اضافه می شود

قهوه بدون كافئين

فواید قهوه بدون کافـئین برای سلامتی

قهوه  با مزایای بی شماری برای سلامتی همراه است که بیشتر به دلیل محتوای آنتی اکسیدان و سایر مواد فعال است . با این حال ، تعیین اثرات خاص قهوه بدون كافئين در سلامتی دشوار است .

این بدان دلیل است که بیشتر مطالعات قهوه را بدون تمایز قهوه معمولی و قهوه بدون کافئین ارزیابی می کنند و حتی برخی شامل قهوه بدون كافئين نیستند . علاوه بر این ، بیشتر این مطالعات ، مشاهده ای است . آنها نمی توانند ثابت کنند که قهوه بدون كافئين موجب مزیت آن شده است

 

قهوه بدون كافئين و دیابت نوع 2 ، عملکرد کبد و مرگ زودرس

نوشیدن قهوه ، چه به طور منظم و چه بدون کافئین ، با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه است. هر فنجان روزانه می تواند خطر را تا 7٪ کاهش دهد .

این نشان می دهد که عناصر دیگری به غیر از کافئین ممکن است مسئول این اثرات محافظتی باشند .

اثرات قهوه بدون كافئين برعملکرد کبد و همچنین در مورد قهوه های معمولی مورد مطالعه قرار نگرفته است. با این حال ، یک مطالعه مشاهده ای بزرگ ، قهوه بدون كافئـين را با کاهش سطح آنزیم های کبد مرتبط دانست ، که نشان دهنده اثر محافظتی است .

طرز تهیه قهوه کوبا ( اسپرسو کوبانو ) " انواع مختلف قهوه کوبا کدامند؟"

نوشیدن قهوه بدون كافئين همچنین با کاهش اندک اما قابل توجهی در خطر مرگ زودرس و همچنین مرگ ناشی از سکته مغزی یا بیماری قلبی همراه بوده است .

 

قهوه بدون كافئـين وپیری و بیماری های تخریب عصبى

هر دو قهوه معمولی و بدون کافئین تأثیرات مثبتی در کاهش روانی ناشی از افزایش سن دارند . مطالعات بر روی سلولهای انسانی همچنین نشان داده است که قهوه بـدون كافئين می تواند از سلولهای عصبی مغز محافظت کند. این ممکن است به جلوگیری از پیشرفت بیماری های نورودژنراتیو مانند آلزایمر و پارکینسون کمک کند

یک مطالعه نشان می دهد که این ممکن است به دلیل اسید کلروژنیک موجود در قهوه باشد ، نه کافئین. با این حال ، کافئین به خودی خود با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری های نورودژنراتیو نیز ارتباط دارد .

بسیاری از مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور منظم قهوه می نوشند کمتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر و پارکینسون قرار دارند ، اما تحقیقات بیشتری درمورد قهوه بدون كـافئين لازم است .

کاهش علائم سوزش سر دل و کاهش خطر ابتلا به سرطان رکتوم ( با قهوه بدون كافئين )

یکی از عوارض جانبی معمول نوشیدن قهوه سوزش معده یا ریفلاکس اسید است.

بسیاری از افراد این وضعیت را تجربه می کنند و نوشیدن قهوه بدون كافئـين می تواند این عارضه جانبی ناخوشایند را کاهش دهد. نشان داده شده است که قهوه بـدون كافئين به میزان قابل توجهی ریفلاکس اسید نسبت به قهوه معمولی ایجاد می کند .

نوشیدن دو یا چند فنجان قهوه بدون کافئین در روز نیز با 48٪ کاهش خطر ابتلا به سرطان رکتوم همراه است .

 

حال با توجه به مطالب ذكر شده گوياست كه قهوه معمولی فواید زیادی برای سلامتی فراهم می کند که در قهوه بـدون كافئين نیست . این موارد شامل بهبود سلامت روان و اعصاب ، افزایش میزان متابولیسم ، بهبود عملکرد ورزشی و بدن و کاهش خطر آسیب کبدی است.