قهوه فورى در مقابل آسیاب شده: کدام یک سالم تر است؟

چرا وقتی سریع می نوشید ، چیزی (به جز طعم و مزه) را از دست نمی دهید.
قبل از اینکه تفاوت های سلامتی بین قهوه فورى و آسیاب شده را تحلیل کنیم ، بیایید همه در یک چیز اتفاق نظر داشته باشیم: قهوه زندگی است و هرگز نباید از نوشیدن قهوه احساس بدی داشته باشیم.

قهوه فوری جاکوبز ، قهوه فوری چیست

 

این بدان دلیل است که برخلاف نوشیدنی های انرژی زا که غنی از شکر هستند ، قهوه برای شما بسیار مفید است.

در این مدت ، محققان دریافته اند که قطع هر روز یک فنجان کاپوچینو می تواند: به شما در زندگی طولانی تر ، کاهش احتمال آسیب کبدی به نصف ، مدفوع کردن ، بهبود عملکرد در سالن بدن سازی ، از بین بردن سلول های سرطانی و حتی جلوگیری از پوسیدگی  دندان.

برای یک نوشیدنی خوشمزه که اکثر ما صرف نظر از سالم یا نبودن آن می نوشیم ، این یک لیست بسیار چشمگیر است.

اما در اینجا همه چیز پیچیده است: آیا می توانید همه این فواید سلامتی را از قهوه فوری دریافت کنید ، یا آیا قهوه آسیاب شده بهترین و آخرین است که از سلامتی شما می گذرد؟

به گفته ملانی مک گرس ، متخصص تغذیه ، می توانید بی سر و صدا استراحت کنید – در بیشتر موارد ، قهوه محلول حاوی (تقریبا) تمام مزایای سلامتی گران قیمت آن است.

مک گرس به Coach می گوید: “قهوه فوری به معنای واقعی کلمه فقط 100 درصد دانه های قهوه است که بو داده ، آسیاب شده ، با آب تخمیر شده ، به مایع تبدیل شده و سپس خشک شده است ، بنابراین همان مزایای سلامتی دانه های قهوه آسیاب شده را دارد.”

قهوه فوری نستله ، قهوه فوری نسکافه گلد

تفاوت بین قهوه فورى با قهوه آسیاب شده

تفاوت اساسی بین قهوه فورى با قهوه آسیاب شده حداقل این است که ،امکان دارد از نظر آنتی اکسیدان ، ویتامین ها ، مواد معدنی و سطح کافئین موجود در آن اختلاف کمی با هم داشته باشند .

کافه و قهوه خانه در ایران - درآمد کافه | مرجع تخصصی قهوه

امیلی هاردمن ، متخصص رژیم درمانی در بدن فیوژن ، با این نظر موافق است که مشخصات سلامتی هر دو قهوه تا حدودی قابل مقایسه است – اما ما باید در مورد رژیم های غذایی خود به تصویر کلی نگاه کنیم.

هاردمن به مربی گفت: “شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آنتی اکسیدان ها در قهوه فوری و آسیاب شده قابل مقایسه هستند.” یک مطالعه نشان داد که قهوه فوری در واقع حاوی مقدار بیشتری آنتی اکسیدان است.

ما باید به خاطر داشته باشیم که می توانیم مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها را در میوه ها و سبزیجات خود نیز پیدا کنیم ، اما قهوه تنها منبع در رژیم غذاییاست یا نه ؟

قهوه فوری سوپریم ، قهوه فوری سوپریم

در قهوه فورى کافئین تقسیم می شود

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه همکاران می توانند فنجان بعد از فنجان قهوه فوری را بخورند در حالی که فقط یک فنجان کاپوچینو را که در کافی شاپ محلی خود خریده اید می نوشند؟ دلیل این امر همه به دلیل سطح کافئین است ، زیرا در بین انواع مختلف یکسان نیست.

هاردمن توضیح می دهد: “تفاوت اصلی قهوه فوری با قهوه آسیاب شده در میزان کافئین است.”

یک فنجان قهوه فوری حاوی 60 الی80 میلی گرم کافئین در خود است. از طرف دیگر ، قهوه آسیاب شده یا دم کرده حاوی 60-120 میلی گرم کافئین در هر فنجان است. کافئین بیشتر همیشه چیز خوبی نیست ، زیرا به خوبی روی همه تأثیر می گذارد. ناهمسان.

تاثیری که مقدار قهوه زیادی روی سلامتی شما خواهد گذاشت – صرف نظر از تنوع – عمدتا به دوز مصرفی آن بستگی دارد: برای حداکثر سود ، کمی قهوه را مصرف کنید ، اما بسیار دور از دسترس باشید و برخی از عوارض جانبی ناخوشایند را تجربه خواهید کرد.

قهوه های دمی را چگونه دم میکنند و نقش آب در قهوه های دمی

هاردمن توضیح می دهد: “اثرات مثبت کافئین شامل بهبود عملکرد جسمی و شناختی ، افزایش هوشیاری ذهنی و کاهش خستگی است.”

از طرف دیگر ، اثرات منفی کافئین شامل بی قراری ، عصبی بودن ، عصبی بودن ، تحریک پذیری ، ضربان قلب سریع و سردرد است.

عمر مفید کافئین در حدود چهار تا شش ساعت میباشد ، پس اثرات کافئین می تواند ساعت ها پس از مصرف  آن ادامه یابد.

قهوه فوری لاته ، قهوه فوری سوپریم برای لاغری

در روز چند قهوه باید بنوشید ؟

این باعث می شود بسیاری از مردم به این فکر بپردازند: خوب ، چند قهوه روزانه دم می کنید؟ چه مقدار باید بنوشم؟

پاسخ – مانند تقریباً تمام سوالات مربوط به سلامتی – این است: “بستگی دارد”: تحمل شما نسبت به کافئین توسط عوامل زیادی تعیین می شود از جمله نوع قهوه ای که می نوشید ، چند بار نوشیدن آن ، اندازه بدن ، چه داروهایی مصرف می کنید و حتی ژن های شما.

همانطور که مک گرس توضیح می دهد ، بیشتر تحقیقات میزان متوسط “قهوه” را به کمتر از چهار فنجان در روز تقسیم می کند – اما این یک راهنمای بسیار خشن است.

مک گرس می گوید: “تحقیقات نشان می دهد که مصرف متوسط قهوه (کمتر از چهار فنجان در روز) ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 25 درصد کاهش دهد ، هوشیاری را افزایش دهد و ممکن است با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر همراه باشد.” .

قهوه فوری alicafe ، قهوه فوری altunsa

 

برای هاردمن ، این یک مورد کلاسیک گوش دادن به بدن شما است ، شروع به آرامی با یک یا دو فنجان به جای اینکه ابتدا از مخلوط 43 به یک فنجان اندازه استخر بروید.

هاردمن می گوید: “شواهد نشان می دهد که تنوع زیادی در نحوه واکنش افراد به کافئین وجود دارد و تفاوت در حساسیت ممکن است به تحمل کافئین ، ترک کافئین و تفاوت های ژنتیکی موثر بر متابولیسم مربوط باشد.”