کافئین چیست ؟ کافئین محرکی است که از بیش از 60 نوع مختلف گیاه در سراسر جهان به دست می آید. نام علمی کافئین trimethylxanthin است. کافئین پرکاربردترین داروی روانگردان در جهان است. قهوه ، نوشابه و چای متداول ترین منابع کافئین در رژیم غذایی آمریکایی ها هستند. قطع منظم مصرف کافئین ممکن است باعث علائم ترک شود.
اثرات کافئین سه ساعت یا کمتر ادامه دارد. کافئین در برخی از داروهای ترکیبی و محصولات کنترل وزن وجود دارد.

کافئین چیست ؟

افراد بسیار کمی هستند که از اثر تحریک کننده کافئین آگاهی نداشته باشند. ما یک انتخاب داریم و به یک دلیل نوشیدنی های کافئین دار را انتخاب می کنیم. کافئین پرکاربردترین داروی روانگردان در جهان است. بیشتر بزرگسالان آن را روزانه مصرف می کنند و تحقیقات در مورد فواید و پیامدهای آن در حال انجام است.

قرص کافئین برای درس خواندن ، خواص کافئین

ممکن است ما کافئین خود را دوست داشته باشیم ، اما دقیقاً کافئین چیست ؟ کافئین نام رایج 1،3،7-trimethylxanthin است. هنگام تصفیه ، کافئین یک پودر سفید بسیار تلخ تولید می کند که طعم متمایز نوشیدنی های غیر الکلی را فراهم می کند. کلمه “کافئین” از کلمه آلمانی kaffee و کلمه فرانسوی cafe گرفته شده است که هر دو به معنای قهوه هستند.

پس از مصرف کافئین ، طی 30 تا 45 دقیقه کاملاً جذب بدن می شود و در حدود سه ساعت اثرات آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در نهایت دفع می شود بنابراین هیچ تجمع در بدن وجود ندارد. ثابت شده است که کافئین بر روحیه ، استقامت ، سیستم عروق مغزی و فعالیت معده و روده بزرگ تأثیر می گذارد.

اما کافئین ممکن است برای همه مناسب نباشد. این مقاله در مورد فواید و پیامدهای کافئین برای سلامتی صحبت می کند.

با اعتیاد به کافئین ، آیا می توانید سیگار را ترک کنید؟

حداکثر 90 درصد بزرگسالان آمریکایی روزانه کافئین مصرف می کنند. معمولاً کافئین در قهوه ، چای ، نوشابه و شکلات یافت می شود. این مقدار حدود 280 میلی گرم کافئین  در روز یا معادل حدود دو فنجان قهوه اضافه می کند. بسیاری از افرادی که به طور مرتب کافئین مصرف می کنند ، گزارش کرده اند هنگام ترک این ماده محرک محبوب ، علائم ناخوشایند مختلفی را تجربه کرده اند ، شبیه علائمی که با ترک اعتیاد به مواد مخدر ایجاد می شود.

خواص قهوه سبز " دانه های قهوه سبز چیست؟ "

منابع کافئین چیست ؟

کافئین به طور طبیعی در برگ ، لوبیا و میوه های خاص بیش از 60 گیاه در سراسر جهان یافت می شود. تلخی آن به عنوان یک عامل بازدارنده آفات عمل می کند. رایج ترین منابع در رژیم غذایی ما قهوه ، برگ چای ، دانه های کاکائو ، کولا و نوشیدنی های انرژی زا است.

کافئین همچنین می تواند به صورت مصنوعی تولید شده و به غذاها ، نوشیدنی ها ، مکمل ها و داروها اضافه شود. برای درج کا فئین در مواد لازم ، برچسب محصولات لازم است اما در لیست مقادیر واقعی ماده لازم نیست.

تخمین زده می شود که متوسط ​​مصرف کافئین روزانه در میان آمریکایی ها حدود 280 میلی گرم در روز است ، در حالی که برخی از افراد بیش از 600 میلی گرم در روز مصرف می کنند. سه منبع مهم کافئین برای بزرگسالان قهوه ، نوشابه و چای است.

مضرات کافئین ، قهوه بدون کافئین

کافئین زدایی قهوه

یکی از اشتباهاتی که مردم مرتکب می شوند این است که تصور می کنند بدون کافئین به معنای عدم وجود کافئین در غذا یا نوشیدنی است. کا فئین زدایی از طریق یک فرآیند اتفاق می افتد.

کافئین زدایی قهوه معمولاً شامل خیساندن دانه ها در آب برای حل محلول کافئین ، استخراج کا فئین با یک حلال یا کربن فعال و سپس دوباره غوطه ور شدن دانه ها در آب بدون کافئین است تا ترکیبات طعم دهنده ای که در عصاره اولیه از بین رفته اند را دوباره جذب کند. ( کافئین چیست )

مطالعه منتشر شده در نشان داد که از هر 10 فنجان قهوه بدون کافئین موجود در سوپرمارکت ها و رستوران ها ، 9 مورد حاوی 8.6 میلی گرم – 13.9 میلی گرم کافئین است. همچنین مشخص شد که شات اسپرسوی بدون کافئین حاوی 3 میلی گرم -16 میلی گرم کافئین در هر وعده است.

اسپرسو دوپیو ( doppio ) | دبل اسپرسو چیست + طرز تهیه دبل اسپرسو

مطالعه دیگری توسط Consumer Reports 36 قهوه مینی فاقد کافئین از شش مکان را آزمایش کرد. آنها دریافتند که بیش از نیمی از آنها حاوی کمتر از 5 میلی گرم کافئین  هستند در حالی که بقیه از 20 میلی گرم تا 32 میلی گرم در هر فنجان است.

بسته به میزان مصرف روزانه ، در نهایت می توانید کا فئین بیشتری از نوشیدنی های بدون کافئین در یک فنجان قهوه مصرف کنید.

کافئین ، قرص کافئین ، کافئین چیست

هیچ راهی برای دانستن دقیق میزان کافئین وجود ندارد ( کافئین چیست )

بنابراین بهتر است مقدار کل کافئین و محصولات بدون کا فئین مصرفی را محدود کنید. همچنین می توانید محصولی را انتخاب کنید که حاوی کا فئین کمتری باشد. محتوای برچسب های مواد غذایی را پیدا نخواهید کرد ، بنابراین به این اینفوگرافیک مراجعه کنید.

اطمینان حاصل کنید که اندازه وعده را بر روی قوطی ، بطری یا لیوان بررسی کرده و محاسبات را بر اساس اندازه وعده ارائه شده در اینجا انجام دهید:

آیا کافئین اعتیاد آور است؟ ( کافئین چیست )

آیا قبلاً گفته بودید تا زمانی که فنجان قهوه صبحانه خود را ننوشید نمی توانید کار کنید؟ آیا احساس می کنید وقتی احساس کندی می کنید قهوه ، چای یا نوشابه کافئین دار بخورید؟

آیا ممکن است به کافئین اعتیاد داشته باشید؟ همه چیز بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید. این که آیا ما کافئین را برای سرگرمی مصرف می کنیم یا یک هدف ، بحث بحث برانگیزی است.

کسانی که با اعتیاد به رمخالف هستند ادعا می کنند که ما آن را به خاطر لذت بردن از محصول مصرف می کنیم ، در حالی که کسانی که فکر می کنند این یک اعتیاد است ادعا می کنند که ما آن را به منظور ارضای اشتیاق خود به آن مصرف می کنیم.